HomeNieuwsDossiers & casesSeminarsLiteratuurKennis-institutenAdviseurs & leveranciersLinks

Nieuws:

Nieuwsarchief 2006

Nieuwsarchief 2005

Nieuwsbrieven archief

RSS newfeeds

Algemeen:

Home

Wat is de barcode?

Vraag het de expert

Nieuwsbrief

Contact

Over BARCODE4u.nl

Site map

Coca Cola Mexico bedrukt 40 miljoen flesjes met technologie van Nederlandse bodem

Coca Cola Mexico heeft een wereld primeur. Voor het eerst wordt buiten Azie een grote on-pack campagne gelanceerd met mobiele barcode scanning technologie.
Veertig miljoen sprite flesjes zijn voorzien van ShotCodes, ronde barcodes die met behulp van een normale camera mobiele telefoon, voorzien van de ShotCode software, gescanned kunnen worden.

ShotCodes, gemaakt door het Nederlandse bedrijf OP3, verbinden de gebruikers direct met de Sprite WAP-site waar een Sprite triva vraag wordt gesteld. Wie de vraag goed beantwoord ziet direct of hij een van de 5 miljoen prijzen heeft gewonnen. De prijzen bestaan uit gratis produkten, variërend van pizzas bij Dominos Pizza tot DVD’s bij Blockbuster Video. De winnaar ontvangt zijn prijs direct in de vorm van een digitale coupon.

De campagne wordt 8 weken lang ondersteund door radio, TV en in-store reclames. Volgens de oprichter en creatief directeur van OP3, Dennis Hettema, zijn er miljoenen Mexicanen met compatible mobiele telefoons.

Dennis Hettema: “Samen met onze Mexicaanse implementatie partner CodiceKTC en Coca Cola Mexico geven we vandaag officieel het startschot voor offline weblinks buiten Azië.”

In Japan zijn soortgelijke technologieën al jaren aan de orde van de dag. In de rest van de wereld zijn, tot nu toe, slechts kleinere test projecten gelanceerd. In april vorig jaar had Heineken de primeur in Nederland met een ShotCode geurillia actie. Vandaag komt daar voor de Mexicanen op een grootste manier verandering in.

Dennis Hettema: “Het vertrouwen van top merken als Heineken, Vbox en nu ook Coca Cola Mexico brengt ons iedere dag een stap dichterbij onze droom om de hele wereld klikbaar te maken.”

>>>> Bron  » www.admanager.nl