Heen- en terugreis
Budapest
Leuke reacties

3 juli 2006 (maandag)

Ik ben om 14.31 uur met de trein vertrokken vanuit Pécs met het aanvankelijke reisdoel Keszthely. Onderweg krijg ik van Femmy een sms-je met de opbeurende tekst dat het aan het Tiszameer (nog steeds) briljant weer is. Zij hebben daar al met al maar één dag wat minder gehad en de rest niets dan zon.
Ik besluit om naar mijn auto te reizen en vervolgens in de richting van het Tiszameer te gaan. Ik roep Femmy te hulp met de vragen over hoe laat ik in Fonyód aan kom en of ik vanavond nog doorkan naar Balatonkenese. Ze geeft aan dat, als ik een aansluitende trein neem naar Balatonkenese, ik om 22.48 uur aldaar aankom.

In eerste instantie denk ik dat ik wel in Fonyód zal blijven, maar in tweede instantie vind ik dat ik vanavond maar moet doorreizen. Slaap ik wel in het hotel in Balatonkenese, die laten we om 23.00 uur zeker nog wel binnen.

Op het station van Fonyód vraag ik aan 3 spoorwegmedewerkers hoe ik in Balatonkenese kom. Ze spreken geen van drieën iets anders dan Hongaars, maar één van hen heeft het beste idee: reis tot aan Balatonaliga en doe het laatste stukje op de fiets. Ten opzichte van het officiële reisschema (tot 22.48 uur) scheelt dat nog al wat: de trein komt in Balatonaliga aan om 20.20 uur.

Onderweg sms ik met Lajos om te vragen of ik bij zijn broer mag overnachten en of ik mijn auto kan ophalen. Wordt dus allemaal vanuit de trein geregeld. Klasse!

Na aankomst in Balatonaliga een klein fietstochtje, foto's maken van de zonsondergang aan het Balatonmeer (ik hem 'm gezien én gefotografeerd!) en een bezoekje aan de lokale élelmiszer (levensmiddelenzaak) voor een blikje bier en ik ben om 21.15 uur Bij Lajos om mijn auto te halen en bij zijn broer te gaan slapen.

Femmy bood me in hetzelfde telefoongesprek overigens aan om enkele dagen in hun gastenverblijf te overnachten. Geweldig toch!

Na aankomst lekker even douchen en gaan slapen.

Zonsondergang Balatonmeer

4 juli 2006 (dinsdag)

Het weerbericht van de afgelopen dagen meldde dat het vanaf vandaag zonnig zou worden aan het Balatonmeer, maar 's ochtends hangen er nog steeds vieze grijze wolken en is er geen sprankje blauwe lucht of zon te zien.

Ik vertrek om kwart voor 9 uit Balatonkenese in de richting van Szentistván.

Kilometers

>>>> 3-7 (na 13.30 uur)   9,8
>>>> Totaal  841,3
___________________________  __________________________________________________________

Szentistván <

Pécs >

Printerversie

Home | The world is flat | Levenskunst | Dank!